دو کارآفرین با نام‌های دِیو وایسر و روی مور استارتاپ گِت (Gett) را تأسیس کردند. این استارتاپ کارش را با نام GetTaxi آغاز کرده بود و دفتر اصلی آن در لندن است. ایده‌ی اولیه‌ی راه‌اندازی این استارتاپ در سال ۲۰۰۹ و زمانی به فکر وایسر رسید که بیش از ۳۰ دقیقه در فرودگاه برای پیداکردن تاکسی معطل شده بود.

در سال ۲۰۱۲، این شرکت به بازارهای آمریکا و روسیه راه یافت و اکنون در بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان فعالیت می‌کند.

شرکت خودروسازی فولکس‌واگن‌ حدود ۳۰۰ میلیون دلار روی این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده تا فعالیت‌های خود را در سایر کشورها آغاز کند و با استارتاپ‌هایی مانند اوبر در سطح جهانی رقابت کند.

استارتاپ Gett برخلاف اوبر، در ساعات ترافیک و زمان کاهش تعداد راننده‌ها، نرخ جابه‌جایی را تغییر نمی‌دهد. این یکی از مزایایی است که باعث شده این استارتاپ در بازار رقابت باقی بماند.

این استارتاپ در لندن فقط از تاکسی های مشکی معروف لندن استفاده می کند زیرا معتقد است که آن ها سریع تر از هر خودرو دیگری می توانند مسافر را به مقصد برسانند.

این  استارتاپ در ماه ژوئن ۲۰۱۸، ۱.۴ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد و تبدیل به یکی از برترین استارتاپ‌های یونیکورن شد.

گیمیفیکیشن در این پلتفرم را می توان از دو جهت بررسی کرد یکی از طرف راننده ها و دیگری از سمت مسافران.

اولین چیزی که در مورد این پلتفرم جلب توجه می کند این است که تمام ماشین های آن پرچم زرد و مشکی Gett را دارند.

 این پلتفرم در سمت راننده ها دارای leaderboard ای است که رنکینگ راننده ها را مشخص می کند که مسافر هم می تواند رتبه راننده خود را در بین تمام رانندگان این سرویس ببیند. این رنکینگ بر اساس امتیازاتی است که مسافر ها به راننده می دهند. و در نتیجه راننده ها به امتیازاتی که مسافران به آن ها می دهند اهمیت ویژه ای می دهند و بهترین خدمات ممکن را به کاربران ارائه خواهند داد. همچنین این برنامه با توجه به میزان فعالیت هایی که راننده ها خواهند داشت و تعداد سفر هایی که انجام می دهند، آن ها را سطح بندی می کند که اولین سطح Baby Rider نام گذاری شده.

در سمت مسافران قضیه جذاب تر است. پس از ورود مسافر با سرویس های خودرو متفاوتی مواجه می شود که می تواند بسته به نیاز خود از بین خودرو های سواری یا مینی ون یا خودرو های لوکس انتخاب کند که هر کدام آیکون های منحصر به فرد جذابی دارد. پس از انتخاب خودرو، مسافر می تواند مسیر حرکت خودرو، مقدار فاصله و زمان باقی مانده تا رسیدن تاکسی را ببیند و همینطور رتبه و امتیاز راننده هم به آن ها نشان داده می شود.

 

در این نرم افزار امکان ایجاد یک پروفایل بیزینسی وجود دارد به طور مثال برای هتل ها که برای درخواست خودرو  صرفا نیاز به یک کلیک ساده است و فقط چند ثانیه زمان می برد.

این پلتفرم دارای سیستمی به نام loyalty program می باشد که مسافران را سطح بندی می کند. مسافران با هر سفری که انجام می دهند امتیازی را اخذ می کنند و همینطور با دعوت کردن دوستان خود به این برنامه، تکمیل پروفایل، ثبت نظرات در مورد تجربه سفر های خود می توانند به امتیازات خود اضافه کنند.

در قسمت loyalty program مسافران می توانند امتیازات خود، سطح فعلی و امتیاز مورد نیاز برای رسیدن به سطح بعدی را ببینند. برای هر کدام از سطح ها اسمی در نظر گرفتند که از Newbie شروع شده و با fan, smooth sailor, pro  و …. ادامه می یابد.که مسیر امتیاز گیری و رفتن به سطوح بعدی به شکلی جذاب با عبور یک خودرو در جاده نشان داده می شود

از مزایایی که مسافران در سطوح بالا دریافت می کنند می توان به سفر با راننده های رنک بالاتر، خودرو های ویژه تر، تخفیف در هزینه های سفر و… اشاره کرد.

گیمیفیکیشن برای کسب و کارنمونه‌های گیمیفیکیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *