امسال ، زمانی خوب و انرژی بخشی جهت پیش بینیها و مصوبهها است، بنابراین، در اینجا، چشماندازهای ما جهت ارائه روندهای گیمیفیکیشن در سال 2019 میباشد. همانند سال گذشته، ما به تجربه خود از طریق مسافرت به سراسر جهان برای ملاقات با مشتریان جهت همکاری با کارشناسان تحقیقات بازار و برای انتقال دیدگاه مان از آنچه که باور داریم و فضای بازارمان را شکل میدهد، افزودیم .
1. بررسی اجمالی بازار
اندازه بازار گیمیفیکیشن فعلی بسته به اینکه ما با کدام یک ازمتخصصان تحقیق بازار به مشورت میپردازیم، کاملا متغیر بوده، که ارزش آن بین 3 تا 12 میلیارد دلار تخمین زده میشود. منابع مجددا با نرخ رشد پایدار در حدود 30 درصد، اندکی متغیرند اما اکثرا بر سر این موضوع، که رشد نسبت به سالهای گذشته با کمی کاهش روبرو بوده است، اتفاق نظردارند. اثر خالص هنوز هم انتظار رشد در صنعت را دارد. منابع مورد نظر ما عبارتند از: تحقیقات بازار، رسانههای ICT، تکنوویو (Technavio) و تحقیقات بازار P و S .
2. نرم افزارهای سازمانی (پروژههای اقتصادی) هنوز به دنبال جایگاه نهایی موردنظر میباشد.
حوزههای رشد که در آن گیمیفیکیشن به عنوان تکنیکی سودمند مورد توجه قرار میگیرد، همچنان از فناوری منابع انسانی و سازمانی(پروژههای اقتصادی) بوجود میآید، که در هر دو شاهد افزایش قابل توجهی در بازیگرهای جدید و ویژگیهای جدید اضافه شده به ابزارهای موجود هستیم. سیستم عاملهای سازمانی به دنبال اضافه کردن تجربیات گیمیفیکیشن به مجموعه یا ترکیب هستند و در این مرحله متوجه شدهاند که به سادگی اضافه کردن عناصر سطحی موثر نیست. خیلی از بازیگران بزرگ ERP به نظر من از انتخاب کردن و تصمیم گرفتن پرهیز میکنند و البته آگاه هستند که ممکن است به زودی نیاز به سرمایه گذاری در این فضا داشته باشند یا در تجربه کاربر منسوخ شوند. ابزارهای بهره وری و مدیریت پروژه، تاکنون افزایش زیاد در گیمیفیکیشن داشتهاند و ما بر این باوریم که بسیار بیشتر از این است. بازار فناوری منابع انسانی در حال بررسی گیمیفیکیشن، مشارکت کارکنان با تلاش و فعالیت بسیار زیادی در فضای استخدام نیز میباشد، در حالی که گیمیفیکیشن از بین بردن تعصب و ارائه فرصت برای 7 تا 24 بازخورد است.
3. نرم افزارهای سلامت
بخش سلامت خیلی زود به سمت گیمیفیکیشن سوق داده شد و استفاده گسترده تری از این تکنیک به عمل آورد. استفاده از نرم افزارهای محبوب برای ردیابی فعالیتها در برخی از زمانها صورت گرفته است، در حال حاضر مراقبتهای پزشکی با بازخورد اضافه شده از حسگرها و دستگاههای سنجش باعث افزایش موج بعدی پیشرفتهای بازی وارسازی در این زمینه میشود. تجربه بیشتر و همه جانبه این سبک که در آن یک برنامه منظم با زندگی واقعی یا تجربیات مجازی برای کاهش سقوط در سالمندان ترکیب شده است، همچنین آرامش در بیماران آلزایمری، تنها چند نمونه از فهرست در حال افزایش هستند.
4. حرفه گرایی
بسیاری از ما در فضای مشاوره و آژانس برای مدتی در حوزه استانداردهای حرفهای مشغول بوده ایم، اما به عنوان یک صنعت جوان که بسیاری از بازیگران را تبدیل به افراد کسب و کار کرده است، در حال افزایش میباشد. با دریافت بیشتر تکنیک در چرخه عصبانیت، همچنین مشاهده شده که بسیاری از آمار جنون ناپدید میشوند و آنچه که ما در حال حاضر میشنویم، به نظرم بسیار قابل قبول است. رویکردهای مدیریت پروژه قطعا چند سطح را افزایش داده و با وجود چند کارشناس در حدود 5 سال یا بیشتر، ابزارهای جامع و متدولوژی هایی که در سراسر پایگاه مشتری خود تکرار پذیر هستند، اکنون استانداردتر از سال 2012 است.
5. سازگاری و شخصی سازی
شخصی سازی به عنوان یک مزیت بزرگ هم برای و هم توسط کاربران نهایی در نظر گرفته میشود، اما تعداد کمی از شرکتها در واقع موفق به اجرای آن به خوبی و یا در همه مراحل آن شده اند. ما معتقدیم که شخصی سازی در گیمیفیکیشن قطعا کلیدی برای کسب نتایج عالی در هر فرد است. الگوریتمهای سازگاری در حال حاضر در دسترس هستند و میتوانند به سرعت هر چه بیشتر، سیستم عاملهای زیادی را ارتقا دهند تا حداقل با آنچه که رفتار کاربر به شما میگوید، سازگار باشد. رویکردهای مبتنی بر دادهها به بهبود الگوریتمها از طریق روشهای یادگیری ماشین کمک میکند. هنگامی که شما در حال انتخاب سیستم عامل هستید، آنهایی که شخصی سازی شده اند، در حال حاضر ساخته شدهاند یا حداقل در نقشه راه هستند را جستجو کنید.
6. داستان گویی در سناریوهای واقعیت ترکیبی
واقعیت ترکیبی، راه پیش رو برای هر داستان گویی است که آیا برای یادگیری، بازاریابی یا ارتباطات داخلی اعمال میشود. ترکیب رویکرد چند حالتی ( مودالی) به سناریوهایی که مردم را به فکر و آگاهی میرسانند، چیزی است که بیشترین تغییر را در آن ایجاد میکند. این که آیا این رویکرد، ترکیب یادگیری آنلاین با یک بازی فیزیکی و سپس بازخورد در عملکرد واقعی در محل کار و یا ترکیب کردن به واقعیت افزوده برای حفظ و یا ثابت نگه داشتن سرعت در مورد چگونگی استفاده از تجهیزاتی که شما در گذشته آموزش دیده اید، میباشد. سناریوها بی پایان هستند و آنها بهترین و بیشترین رسانهها را باهم ترکیب میکنند که در آن گیمیفیکیشن میتواند حلقه بازخوردی باشد که همه آن مجموعه در خانه هر کاربر برایش به ارمغان آورده میشود.
7. اندازه گیری و سنجش آنچه اهمیت دارد
برای اندازه گیری کیفیت زمان، دادهها و گزارشهای معنی دار در بازار وجود نداشت. تمرکز بر تعاملات و کلیک ها، با برخی از سیستم عاملها حتی بر اساس صدور صورتحساب آن، مربوط به سالهای قبل بوده است. خوشبختانه ما شاهد تغییر بسیار زیادی در ردگیری اطلاعات عملی و معنی دار در خصوص داده هایی از قبیل: شاخص پروموتر خالص ترویج دهندگان(NPS)، نرم افزار برای تمرین، بازخوردهای مربوط به عملکرد واقعی، نرخهای تعویض و نگهداری کارکنان هستیم. من فکر میکنم صنعت در نهایت آماده جهت تولید دادههای c-suites (متدولوژی مدیران ارشد سازمان) شده است. یک رویکرد مبتنی بر داده نیز با اهداف روشن و سپس قابل اندازه گیری بر خلاف سایر آنها آغاز میشود، گرچه ما میتوانیم تقریبا همه جزئیات به اشتراک نگذاشته شده را با مشتریان به اشتراک بگذاریم.
8. احساسات بر روی نقشه هستند
اولین تحقیق در مورد اینکه چه احساسی برای یادگیری مفید است، منتشر شده است. متخصصان طرح گیمیفیکیشن، نقشههای همدلی را به ترکیب ابزارهای طراحی اضافه کرده اند. بعضی از آنها سالهاست که این کار را انجام میدهند، اما به اندازه گستردگی آن چه که اکنون، شاهد آن هستم، نیست. این کار به نظر من روند خوشایندی است ، به ویژه اگر ما به گیمیفیکیشن به عنوان یک ابزار برای تحریک تغییر رفتار نگاه کنیم. اگر ما واقعا میخواهیم تغییر را بدست آوریم، احساسات باید وارد بازی شوند.
آرزوی من برای صنعت این است که آن متنوعتر شود، همانطور که ما در همه زمینهها از جمله جنسیت، فرهنگ، سن و چشم انداز، رشد میکنیم. با توجه به اینکه هنوز هم تعداد زیادی از متخصصان از آمریکای شمالی و اروپا میآیند، هنوز هم برای رسیدن به فضای خلاقیت برای رنگها، زبانها، سنین و غیره ، جای کار و پتانسیل زیادی وجود دارد. خاورمیانه، آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی اشتیاق کمی برای کسب تجربه بازیها از خود نشان میدهند، و ما فقط تعداد کمی از سازمان ها، سیستم عاملها و بازیگران در این مناطق داریم. همچنین آرزومندم که در زمینه پروژههای بیشتر تکنیک گیمیفیکیشن در یک مکان سالم، هماهنگ و صلح آمیز و کمی سرگرم کننده، در کنار هم بودن و زندگی خوبی را تجربه کنیم.
امیدوارم روندها برای شما مفید واقع شود و بنده سال پیش رو را سالی سرشار از موفقیتهای شگفت انگیز برای شما آرزومندم. اگر تمایل دارید که روندها را در رسانههای خود بازنشر دهید، در صورت تمایل در به اشتراک گذاری آن ها، به حفظ شناسه و یا لینک پست اصلی ما بپردازید.