تکنیک های اصلی در تحلیل دیجیتالی وبسایت ها و اپلیکیشن های موبایل (گوگل آنالیتیک)

تکنیک های اصلی در تحلیل دیجیتالی وبسایت ها و اپلیکیشن های موبایل (گوگل آنالیتیک)

 

 

 

 

دسته بندی و قسمت بندی جامعه هدف برند شما، به شما کمک می کند تا بتوانید کل اطلاعات به دست آمده از تعاملات مخاطبین با برند شما در فضای آنلاین را در بخش های کوچک تر و دسته بندی شده تحلیل نمائید.
به عنوان مثال ممکن است شما اطلاعات بدست آمده را براساس کانال های بازاریابی دسته بندی نمائید. براین اساس شما می توانید متوجه شوید که کدام یک از کانال های بازاریابی موجب خرید بیشتر مشتری ( فروش بیشتر شما ) شده است. تفکیک و دسته بندی اطلاعات به بخش های کوچک و براساس معیارهای مختلف بازاریابی به شما کمک می کند تا فهم بهتری از داده های ناشی از گوگل آنالتیک داشته باشید.

 

 

به عنوان مثال :
شما می توانید داده های بدست آمده را براساس روز هفته و ساعت طبقه بندی نمائید، این به شما کمک می کند تا بتوانید تعداد مخاطبین را در روزهای مختلف هفته و در ساعت های مختلف روز با هم مقایسه نمائید. ( رفتارهای مختلف بازدیدکنندگان در روزها و ساعات مختلف )

 

شما می توانید مخاطبین خود را براساس وسیله دیجیتال مورد استفاده در حین بازدید از وب سایتتان دسته بندی کنید.

 

 

می توانید مخاطبین خود را براساس کانال های بازاریابی دسته بندی نمایید.

 

این امر به شما کمک می کند تا عملکرد هر یک از این کانالهای بازاریابی را با دیگر کانال ها مقایسه کنید. در این صورت متوجه می شوید که فعالیت های بازاریابی کدام کانال مخاطب بیشتری را به وب سایت آورده و یا به طور کل اثربخش تر ( موثرتر ) از سایر فعالیت های بازاریابی بوده است.
دسته بندی اطلاعات را می توانید براساس کشور، شهر یا منطقه در نظر بگیرید و متوجه شوید از کدام ناحیه جغرافیایی مخاطبین بیشتری داشته اید.

 

 

و درنهایت اینکه می توانید مخاطبین را براساس ویژگی های رفتاری و تعامل آنها با وب سایت، دسته بندی نمائید. مانند مخاطبینی که مجددا به وب سایت  رجوع کرده اند نسبت به کسانی که برای اولین بار وارد وب سایت شما شده اند. مطالعه و مقایسه نحوه تعامل هر دو دسته از مخاطبین ( کسانی تنها یکبار وارد وبسایت شما شده اند و کسانی که مکررا وب سایت شما را بازدید می کنند ) به شما کمک می کند تا متوجه شوید چه عواملی منجر به برگشت مجدد مخاطبین به وب سایت شما شده است.
منبع:
https://beloved.marketing

دیجیتال مارکتینگکاربردهای گیمیفیکیشنگیمیفیکیشن برای کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *