اگر کمی در مورد بازی های ویدیویی تحقیقات علمی را دنبال کرده باشید احتمالا متوجه شده اید که مزیت بازی موبایل و بازی های ویدیویی برای موارد مختلف شناخته شده است.

این مزیت ها شامل:

  • کاهش استرس
  • کاهش افسردگی
  • کاهش اضطراب
  • افزایش حس خوب

می شود. شاید این عبارت ها ظالمانه به شمار آید! اما واقعیتی است که باید بپذیریم. اگر شما در طول روز مدت کمی را به بازی ها اختصاص دهید، حال تان بهتر خواهد شد. حتی دیده شده که امید به زندگی نیز افزایش خواهد یافت.

اما در ادامه این مطلب به نتایج بازی های موبایلی می پردازیم که شاید برای شما هم شنیدنی باشد.

 

بازی موبایل باعث بهبود روحیه می شود

در مورد هر بازی موبایلی نمی شود این ادعا داشت که روحیه را بهبود ببخشد. بلکه این نتیجه برای آن دسته از بازی هایی به بار آمده که از مراحل آسان به مرحله های سخت می رسند.

بازی هایی که شما می سازید و تخریب می کنید تا به یک هدف درست برسید. از جمله این بازی ها می توان به Clash Royale Gemmes اشاره داشت. این بازی به شما کمک می کند که با دید وسیعی که دارید، مراحل سختی را پشت سر بگذارید و با تخریب و ساختن به نتایج خوب برسید.

پیش از این گفته می شد که دقیقا افرادی بیشتر به پای بازی های موبایلی می نشینند که دارای بیماری افسردگی یا روحیه حساس هستند. جالب است که این بازی ها بیماران را به پای خود می کشند تا آن ها را درمان کنند

کسانی که از اضطراب رنج می برند می توانند با کمک بازی موبایلی روحیه شان را بهتر کنند. حالا وقت آن رسیده که در کنار تمام عوارضی که برای این بازی ها می شمرند ( از جمله ضعف بینایی و آرتروز گردن ) کمی هم به مزیت های روحی و روانی آن بپردازید.

بازی های مرحله ای با نمای یکسان و آموزش مغز

در میان بازی های موبایلی، ان دسته از بازی هایی که دارای مرحله های مختلف هستند و از اجزای مشترکی بهره مند هستند می توانند در بهبود ذهن و آموزش های مغز مفید واقع شوند. بازی هایی که به طور مورب و عمودی، المان های خود را تغییر می دهند، از دسته این بازی های آموزگار مغز هستند.

همچنین این بازی ها کمک می کنند که شما بتوانید به ساده ترین شکل ممکن ظرفیت مغز خود را افزایش دهید . فرقی ندارد این بازی ها را آنلاین بازی کنید یا روی موبایل تان داشته باشید، به سلامت مغز شما کمک شایانی می کنند. از جمله این اپلیکیشن های گیم می توان به Bingo اشاره داشت.

کارهایی نظیر پیگیری کارت های مختلف یکن وع بازی شبیه Bingo و همچنین تمرکز روی شماره هایی که در طول بازی گفته می شوند می توانند به تحریک ذهنی کمک زیادی کنند.

مزیت بازی موبایل به سن شما ارتباط ندارد

پیر یا جوان ، یادگیری بازی های ویدیویی موبایل بسیار آسان است. شرکت های بازی به طور مداوم در حال توسعه بازی ها هستند که برای هدف قرار دادن جوانان و توسعه مهارت های آنان به کار خود ادامه می دهند. بازی های مسابقه ای مخصوصاً برای جوانان ارائه می شود. کاربران می توانند دستگاه های دستی خود ( گوشی یا کنسول های متصل به گوشی ) را کج کنند تا از عملکرد یک فرمان واقعی تقلید کنند. گفته می شود که اگر می خواهید مهارت رانندگی خود را بهبود ببخشید می توانید از این بازی ها استفاده کنید.

البته بازی های اتومبیل رانی و مسابقه ای روی بخش های مختلف مهارتی و قدرتی کار می کنند و موجب بهبود عملکرد شما در دنیای واقعی می شوند. البته اگر به شدت غرق این بازی ها شوید و افراط کنید ممکن است برای تان توهم آور باشد و خطر ساز شود.

مزیت بازی موبایل

بازی موبایل را برای بهزیستی خود تجربه کنید

یکی از امتیازهای بازی های موبایلی این است که شما را از افکار منفی مدتی دور نگه می دارد.چرا که برای تجربه این بازی ها نیاز به تمرکز و دقت دارید. باید حواستان کاملا به بازی باشد چرا که مغز تان موفقیت را می طلبد. پس فکر کردن به موارد احساسی و افکار مشغول نمی تواند برای تان نتیجه بخش باشد.

مخصوصا بازی های اعتیاد آور که کاربر را ساعت ها دنبال خود می کشاند، در بهبود افکار مسموم یاری می رساند. این بازی ها باعث می شوند تا کاربران تمرکز کنند ، سریعتر فکر کنند و همچنین انعطاف پذیر فکر کنند.

با انجام تمام این مهارت ها ، که بیشتر اوقات بسیار چالش برانگیز هستند ، می توانید بهزیستی کلی خود را بهبود بخشید. شرکت هایی مانند WonderTree حتی در حال تعریف دوباره آموزش های ویژه با بازی های واقعیت افزوده هستند.

بازی های موبایلی کاربران را اجتماعی می‌کنند

اگر دقت کرده باشید بعضی از بازی ها، به صورت گروهی اجرا می شوند. این بازی ها گروهی از افراد را دور هم جمع می کنند. شاید تا کنون حتی یک بار پلیرهای دیگر را ندیده باشید اما این بازی ها در اجتماع سازی مثبت واقع می شوند. افرادی که تنهایی و انزوا را دوست دارند در این بازی ها خود را تقویت می کنند و از تنهایی می گریزند.

از جمله این بازی های گروهی می توان به Chess With Friends و Wordfeud اشاره داشت.

مطالعه دیگری نشان داده است که افراد مبتلا به اوتیسم معمولاً در هنگام جشن پیروزی بیشتر درگیر فضای جمعی می شوند زیرا فضای مشترک را با چند بازیکن به اشتراک می گذارند. فقدان ارتباطات معمولاً برای کسانی که مبتلا به اوتیسم هستند مشکل اساسی است ، اما افزایش تعامل اجتماعی از طریق بازی هایی که شامل چندین بازیکن است می تواند به آنها کمک کند.

 

نویسنده : زهرا معبودی

منبع : lifeHacker

روانشناسیمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *