این را می توان با استفاده از تکنیک های مختلف مشخص شده در چارچوب کار بدست آورد، از جمله:

1 . آرامش و تنش

بازی هایی بسیار خوب هستند که به بازیکنان تجربه نوسان بین آرامش و تنش ارائه بدهند . این به بازیکنان کمک می کند تا لذت بردن از تنوع و پیش بینی را تجربه کنند.

هنگامی که مردم بیش از حد آرام باشند، احساس خسته کننده می کنند و زمانی که تنش بیش از حد را تجربه می کنند، احساس خستگی می کنند. بنابراین، این نوسان بین این دو به عنوان یکی از ویژگی های حیاتی برای پذیرش انسان است و یک عنصر ضروری است که مردم را در یک ذهنیت مناسب قرار می دهد تا آمادگی سخت برای تکمیل چالش ها را داشته باشند.

طراحی بازی از چندین روش برای اجرای این نوسان استفاده می کند:

  • الگوی پیشرفت – شروع با چالش های آسان و اضافه کردن چالش هایی که به تدریج سخت تر می شود.
  • مبارزه با رئیس – چالشی است که سطح بسیار بالایی از دشواری را نسبت به هر چیزی که بازیکن تا آن زمان با آن مواجه است؛ بازیکن باید از تمام دانش و مهارت هایی که تا آن زمان آموخته است برای استفاده از چالش استفاده کند.
  • جلیقه های ورزشی – جایی که بازیکنان پس از غلبه بر یک چالش بسیار سخت در بازی (به عنوان مثال، مبارزه با رئیس) می توانند آرام شوند. جلیقه های ورزشی در نظر گرفته شده است که بازیکنان را در حالت آرامش و جوانسازی قرار دهند تا بتوانند به چالش های دشوار دیگری که باید پی برده شوند را کنار بگذارند.

2 . آشنایی و نوآوری

هر دو نقش مهمی در تحریک احساسات مثبت دارند. به طور شگفت انگیز، در طول مرحله تعطیلات قبل از سفر، مشخص شده است که مردم به دلیل پیش بینی بزرگترین افزایش شادی را تجربه می کنند. عناصر طراحی بازی زیر می تواند برای ایجاد یک ترکیب بین آشنایی و نوآوری استفاده شود:

  • کشف – به عنوان یکی از لذت های اصلی پشت بازی ها شناخته شده است، این به بررسی، پیدا کردن اطلاعات پنهان و یا به سادگی عبور از انواع مختلفی از یک فضای بازی اشاره دارد .
  • حالت های بازی – این نشان دهنده شیوه های مختلفی است که یک بازیکن می تواند برای بازی یکسان انتخاب کند؛ این می تواند با تغییر سختی بازی یا با اضافه کردن یا حذف محدودیت های بازی باشد .
  • رویدادهای ویژه – در بازی، ممکن است وقایع خاصی رخ دهد که تنها در یک زمان خاص اتفاق می افتد، به دلیل اثر منحصر به فرد این کمک می کند تا احساسات مانند شادی، علاقه، غرور، امید و الهام را ایجاد کند .
  • سطوح جدید و جهان – بازیکنان که مجموعه خاصی از چالش ها را به پایان می رسانند، دسترسی به یک منطقه جدیدی که تا آن زمان قفل شده بود، باعث پیش بینی و هیجان می شوند، زیرا بازیکنان وارد محیطی می شوند که به نظر می رسد متفاوت است و چالش های جدیدی برای کشف دارد، اما هنوز از همان مکانیک های بازی استفاده می کند .

3 . سوپرایز

سوپرایز می تواند فورا انواع مختلفی از احساسات مثبت را تحریک کند. قدرت آنها در هر دو طراحی گردشگری و بازی به شدت برجسته شده است.

در اینجا راه هایی است که در آن بازی ها برای بازیکنان سوپرایز ایجاد می کنند:

 

  • پاداش غیر منتظره -در بیشتر بازی ها در نقاط مختلف بازی، بازیکنان یک سوپرایز غیر منتظره دریافت می کنند؛ این باعث احساسات مثبت می شود و بازیکن را در یک چارچوب مثبت از ذهن قرار می دهد – هیجان و انگیزه برای ادامه بازی
  • پاداش تصادفی – با پاداش تصادفی بازیکن آگاهانه می داند که شانس دریافت پاداش در طول تجربه بازی وجود دارد، عواطف مانند امید، علاقه و پیشگویی ایجاد می کند .
  • تخم مرغ عید پاک – آنها اسرار کوچک است که باید کشف شود؛ آنها معمولا اشیا را در مکان های غیر منتظره پنهان می کنند و به همین دلیل تخم مرغ های عید پاک ، بازیکنان را مجبور می کنند توجه بیشتری به تجربه داشته باشند؛ عواطف مانند علاقه و امید تولید می شود.

4 . زیبایی شناسی

زیبایی شناسی استفاده می شود برای خلق دنیای بازی که به این طریق بازیکنان را به سادگی جذب می کند ( بوسیله صدا ها ، تصاویر و احساسات خوب در بازی ) .

زیبایی شناسی افراد را با فراهم آوردن تجربیات بی سابقه از طریق زیبایی جذب می کند و در نتیجه یک ارزش نامشهودی ایجاد می کند که باعث می شود مردم برخی از نقص تجربه را تحمل کنند.

  • محیط زیست – بازی ها از طریق تحریک آب و هوا، فصل خاص و یا انواع دیگر محیط های ایجاد شده برای افزایش و تحریک احساسات بازیکنان از احساسات محرک محیطی استفاده می کنند .
  • فانتزی – مردم تمایل دارند احساسات خود را با تظاهر به زندگی در مکان جادویی تجربه کنند. با طراحان بازی فانتزی، آزادی برای طراحی دنیاهای زیبا وجود دارد که باعث می شود بازیکنان احساس غرق شدن در یک دنیای جادویی، و آنها را در حالت شگفت انگیز قرار دهد .
  • موسیقی و صداها – موسیقی هیجان انگیز، محیطی یا ترسناک همراه با صداهای غیر موسیقی مانند صدای ضربان قلب برای تشدید احساسات استفاده می شود .

تمام عناصر جمع شده در بالا با هم روش های مختلفی را برای ایجاد احساسات مثبت برای مهمانان نشان می دهند. هر زیرمجموعه نمونه ای از گردشگری است تا خواننده را درک کند که چگونه می توان از آن استفاده کرد.

گیمیفیکیشن در بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *