گیمیفیکیشن در گردشگری به مجموعه تلاش های با محوریت بازی اطلاق می شود که در تلاش است که یکی از دوکار زیر را رانجام دهد:

  1. سعی کند تجربه بهتری در یک تک سفر مشتری بسازد.یعنی اگر من می خواهم از موزه سعد آباد دیدن کنم یک تجربه خاص تر برای من ایجاد کند.
  2. سعی می کند تعداد دفعات سفر و یا به مفهوم عام تر آن گردشگری را افزایش دهد.یعنی اگر من به موزه سعد آباد رفتم گیمیفیکیشن در گردشگری کاری کند که من یا بارهای بیشتری به موزه سعد آباد یا دیگر جاها بروم.

چرا گیمیفیکیشن در گردشگری ؟

شایدبا توجه به طرح دو دلیل بالا گفتن دلیل اینکه چرا گیمیفیکیشن در گردشگری مهم است خیلی سخت نباشد! ببینید هدف نهایی هر نوع گیمیفیکیشنی افزایش وفاداری است که در صنعت های متفاوت این وفاداری معنای خاص خودش را خواهد داشت باید به این نکته واقف باشیم که شخصیت مایی که مورد سوال قرار گرفته ایم چیست تا بر اساس آن به این سوال مهم جواب دهیم!

مثال گیمیفیکیشن در گردشگری

گیمیفیکیشن در گردشگری نمونه های بسیار قدرتمندی دارد که پیشرفت تکنولوژی تاثیر قابل توجهی بر آن گذاشته است واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دو تکنولوژی هستند که آینده گیمیفیکیشن در توریسم را برای همیشه دگرگون می کنند اما جاودانه ترین چیز تاریخ یعنی داستان را هیچ وقت فراموش نکنید! درمثال زیر ارائه شده است.

مثال FFP

از اولین نمونه های گیمیفیکیشن در گردشگری ،FFP است.(Frequent-Flyer Program) یک شرکت هواپیمایی این طرح را به عنوان یک برنامه‌های وفاداری استفاده برای اولین بار استفاده کرد. برنامه به این صورت بود که فرد مسافر؛ به ازای مسافتی که سفر می کرد یک امتیاز مشخصی دریافت می کرد. کاربر ها باید امتیاز جمع می کردند تا به یک حد امتیازی خاصی می رسیدند برای مثال شما اگر 15 میلیون مایل سفر کنید اسمتان روی بدنه هواپیما نوشته می شود. اگر به امتیاز 200 هزار برای مثال برسید یک کارت وفاداری قرمز رنگ می گیرید که با آن در هتل های محل قرارداد شرکت هواپیمایی شما تخفیف خاصی می گیریدنکته جالب توجه این بود که این برنامه افراد زیادی را دیوانه خودش کرد و چندین بار سقف رکوردی که طراحان فکر می کردند یک انسان عاقل و بالغ !! می تواند بکشند زده شد.

 

کاربردهای گیمیفیکیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *