یادگیری بر اساس بازی
یادگیری مبتنی بر بازی یک انقلاب در یادگیری است. فراتر از مدارس و دانشگاه ها ، در واقع بازی های ویدئویی که برای آموزش کارکنان در بخش های مدیریت منابع انسانی هزاران شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. اما به راستی چرا بهتر است با بازی یاد بگیریم؟ در این مقاله سعی شده است به شما بگوییم چرا !
ما با بازی های ویدئویی زندگی می کنیم
عوامل متعددی وجود دارد که یادگیری مبتنی بر بازی را موثر تر از آموزش سنتی می کند. در حال حاضر تقریبا 60 درصد از مردم با بازی های ویدئویی آشنا هستند و میانگین سن نیروی کار در شرکت ها حدود 30 سال است که بیش از 90 درصد آنها در سن جوانی بازی های ویدئویی را تجربه کرده اند.
به همین دلیل است که این نسل که به اصطلاح هزاره نامیده می شوند ، نسبت وزنی قابل توجهی ( در حدود 75 % ) از نیروی کار ده ساله اخیر را تامین نموده است . آیا به دلایل بیشتری نیاز دارید؟
این نسل engagement را افزایش خواهد داد
بازی های ویدئویی شماری از چالش هایی را که نیاز دارد دانش آموزان درگیر ماجراجویی های از قبل طراحی شده شوند ، به منظور حل مشکلات که در شیوه ای بسیار خلاقانه و ذهنی ایجاد می شود، به وجود می آورند.
بر خلاف یک دوره کلاس درس سنتی، یادگیری مبتنی بر بازی باعث جذاب شدن فرایند یادگیری می شود، زیرا تجربه ای را ارائه می دهد که هم به چالش کشیدن است و هم لذت بردن. بله ، لذت بردن و یادگیری ، بصورت همزمان امروزه ممکن شده است .
آنها انگیزه هایی هستند که هیچ خطری ندارند
بازی ها به طور کلی و یادگیری مبتنی بر بازی به طور خاص دارای پتانسیل تبدیل یادگیری به یک چالش هستند. از طریق بازی، مفاهیم معرفی می شوند و دانش آموزان می توانند مهارت های خود را بدون از دست دادن انگیزه، توسعه و بهبود دهند. ترس از شکست به میزان زیادی کاهش می یابد، زیرا در طول فرآیند یادگیری هیچ ریسکی وجود ندارد، اما در عین حال ممکن است از اشتباهات یاد بگیرند و آنها را تصحیح کنند. بنابراین، هر کس می تواند مرحله ای را تکمیل و به جلو حرکت کند؛بنابراین در این روش ذهنیت دائمی بهبود و توسعه وجود دارد.
آنها عملکردها و دامنه دانش را بهبود می دهند
فدراسیون دانشمندان آمریکایی [“بررسی تاثیر تحلیلی از اثربخشی آموزشی بازی های شبیه سازی کامپیوتری”، 2011، تریسی سیتزمن] ادعا می کند که استفاده از بازی ها بهترین روش برای یادگیری است. به لطف بازیها ، دانش آموزان عملکرد خود را بهبود می بخشند، تلاش خود را افزایش می دهند و به لطف تمرین، دانش خود را توسعه می دهند.
این ارقام بخشی از تاثیرات بازی در فرایند یادگیری است:
- اعتماد به نفس دانش آموز را تا 20٪ افزایش می دهد.
- افزایش 11 درصدی دانش مفهومی.
- 90 درصد افزایش در حفظیات هنگام یادگیری.
- افزایش 20٪ در یادگیری دانش تجربی.
- تا 300٪ افزایش تکالیف تکمیل شده.
تعامل با دانش آموزان
Becky Renegar، متخصص در آموزش STEM (علم، فناوری، مهندسی، ریاضیات)، اخیرا در سمیناری در واشنگتن جلسه ای تخصصی در مورد بازی برگزار کرد. در آنجا Renegar که نماینده شهر Piqua (اوهایو، ایالات متحده آمریکا) بود درباره فرصت های یادگیری مبتنی بر بازی صحبت جالبی را مطرح می کرد . برای او، این نوع یادگیری برای دانش آموزانش بسیار سود مند بوده است، به طور تقریبی به علت تعامل ثابت ایجاد شده بین دانش آموزان ( ناشی از بازی های کامپیوتری )، دانش آموزان متعهد تر و بیشتر درگیر یادگیری شده اند .هر چه این تعامل بیشتر بوده ، دانش آموزان متعهدتر شدند. دانش آموزان این معلم، که در چندین پروژه برای بازی های آنلاین شرکت کرده اند، افزایش انگیزه را از طریق خلاقیت درگیر در بازی های ویدئویی تجربه کرده اند.
برگرفته از سایت www.gamelearn.com