یکی از برنامه های کاربردی قابل توجه در ترکیه که توسط آکادمی بانکداری بانک (yapi kredi (YKBA بصورت یک پلتفرم دو مرحله ای تهیه گردید بازی YKB کنت (شهر YKB) میباشد که در پایان سال 2009 ارائه شد . در این نرم افزار که محیط آن شبیه به بازی Sims City طراحی شده است، هدف افزایش سطح دانش کارکنان در مورد محصولات و خدمات بانک بود. با استفاده از این برنامه، کارکنان می توانند نحوه فروش و مدیریت عملیات درون شهر را آموزش ببینند ، از اشتباهات خود یاد بگیرند و استراتژی های جدید را امتحان کنند. بازی YKB Kent با هدف بهبود سطح خدمات Yapı Kredi موجب افزایش آگاهی و دانش کارکنان واحد فروش و خدمات بانک گردیده است. با آمدن این بازی به عرصه بانکداری، کارکنان در فضای مجازی آموزش هایی از قبیل جمع آوری اطلاعات، تحلیل ریسک، دانش کاری، قیمت گذاری و تصمیم گیری نهایی که در حرفه بانکداری عوامل بسیار حیاتی هستند میبینند.
این برنامه شامل مکانیک های بازی مانند : نمره، جدول رهبری و توسعه شخصیت میباشد. به این شکل، موجب می شوند تا کارکنان بصورت فعال از این برنامه استفاده کنند . این بازی شامل سناریوهای تعاملی مبتنی بر سوالات چند گزینه ای و زندگی واقعی است. با توجه به اجرای این بازی توسط 4،260 از کارمندان، آکادمی بانک موجب صرفه جویی در بودجه گردید و هم در نتیجه کار به موفقیت چشمگیری دست یافت. مرحله اول بازی شامل بخش هایی است که کارمندان Yapı Kredi اطلاعات محصول خود را آزمایش می کنند، با یکدیگر رقابت می کنند و هدایای ارزشمند را کسب می کنند. در مرحله دوم، که شامل 30 سناریو متفاوت برای درک بهتر مدل های مختلف محصول و خدمات و برنامه های کاربردی آنها است، بازیکنان موفق با هدایای مختلف پاداش می گیرند.
در YKB KENT شهر دارای فضاهای مجازی مانند منطقه اصلی، مرکز شهر، مرکز خرید، مرکز تفریحی، دفتر مرکزی Yapı Kredi و ساختمان آکادمی بانک Yapı Kredi است. در شهر YKB کارکنانی که بتوانند با مجموع جوایزشان زمین بخرند میتوانند خانه های خود را بسازند .
Yapi Kredi که یکی از بزرگترین بانک های ترکیه است چند هفته پس از اجرای برنامه، شروع به بررسی آمار فروش محصولات خود میکند و متوجه افزایش 12 درصدی در فروش میگردد . همچنین آموزش توسط یک پلتفرم دیجیتال در برنامه های آموزشی این بانک با استفاده از گیمیفیکیشن، منجربه صرفه جویی های قابل توجه مالی در مقایسه با آموزش های قبلی که به صورت چهره به چهره بوده ، شده است.